torsdag den 16. februar 2012

Amatørens såkalender

Uuuh, når jeg kigger på alle jeres skønne blomster- og spirebilleder, så er det altså svært at vente.
 Så nu  starter jeg med den første såning i weekenden: Chili, Kæmpe Verbena, Katost fra sidste år og nogle af mine ridderspore-frø og måske violstjerne og akelejer??? - bare lidt for at prøve..

Og jeg har styr på det (tror jeg nok) !!!- alle jeres dejlige indlæg lokker jo, så det bliver svært at styre sig selv , når man skal frøshoppe.  Så jeg starter med en laaaang ønskeliste, hvor jeg klipper/klistrer mine ønsker sammen - og SÅ forsøger jeg at reducere til min 'såkalender' som I kan få et glimt af  her. (desværre kan jeg ikke uploade filer).

Som nybegynder er det min måde at skabe overblik på, og den fornøjelse jeg har, mens jeg 'klipper og klistrer' er ren fryd. Samtidig bli'r min såkalender en del af min havedagbog, så jeg kan se, hvad jeg har sået hvor og hvornår.
...Min såkalender fylder foreløbig - jeg har ikke købt 'Claus Dalbys' drømme endu - 8 sider. Laver et såbillede senere :-)

13 kommentarer:

  1. Hold da op, det ser ambitiøst ud. Men jeg kan godt forstå, at du bliver fristet/inspireret, når du læser haveblogs. Jeg er spændt på at høre, hvilke frø du vælger.
    Jeg synes, jeg kan se katost? Min datter såede trompetkatost sidste år, og de var rigtig skønne.
    VH Nina

    SvarSlet
  2. Ja det er svært at vente, men så held og lykke med opstarten.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Ork - der er mange flere frø på ventelisten. Det må være skønt at så og give have/naturglæden videre til børnene. Nogle af mine bedste minder er bl.a. med min mor eller farmor i haven :-) (og så lå haveinteressen brak i 40 år :-)).

    SvarSlet
  5. ja - og her ka man så konstatere, at jeg i den grad er nybegynder i blogverden, når jeg ikke engang ka' finde ud af at svare de rigtige steder. Nå men jeg bli'r vel tjekket til det på et tidspunkt. :-)

    SvarSlet
  6. Hej
    Ja al begyndelse er svær, jeg er bestemt heller ikke mester i at finde ud af det.
    Hanne svarer dig nok ikke lige med det samme, hun har lige skrevet til mig, at der er sygdom i familien, så hun har ikke overskud til at blogge.
    Birgitte har heller ikke været på i aften, men hun kommer nok i løbet at weekenden. Der er lidt stille på bloggene i aften :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh - jeg har skrevet,men forventer sørme ikke svar og håber ikke det har forstyrret. Tak fordi du orienterer mig.

      Slet
  7. Det kunne du jo ikke vide, jeg vidste det også først nu. Man kan tilmelde sig, så man får svar på sin mail og ser de andre, der skriver mails også, derfor ved jeg, du har skrevet.

    SvarSlet
  8. http://hneballehaven.blogspot.com/2012/01/blogkommentarer-og-ordrebekrftelser.html
    prøv at om du kan finde ud af dette her. Det er lidt svært at skrive alle de bogstaver hver gang, man kommenterer :o)

    SvarSlet
  9. Du skal nok blive ´tjekket´, både til at så og til at blogge. Dejligt at høre, at du er i gang med at så.

    Jeg kan se, at du også har ´en historie´ omkring, hvordan du er blevet haveinteresseret. Så du, at vi fornylig var flere der skrev om, hvordan vi var blevet haveinteresserede?
    Hvis ikke, kan jeg give dig links.

    Også en opfordring til dig, om at lave et indlæg om ´Barndommens have´. Det var oprindelig på staudefeens opfordring.

    SvarSlet
  10. Kære Lone.

    Jeg siger dig , man bliver bidt af det med at så frø.Held og lykke med det :) :) Kunsten med at begrænse sig er sørme svært.

    KH. Margrethe

    SvarSlet
  11. Det må da siges at være supertjekket :-). Den overskuelighed kan jeg desværre ikke mønstre, men jeg fornemmer klart, at du hygger dig med det :-)

    Ha´en god dag
    Birgitte

    SvarSlet
  12. hej ...

    jeg prøvede at skrive et indlæg tidligere. kan se det ikke er der .. er der en mulighed for at kigge lidt nærmee på din såkalender? skulle lige til at lave en og så din - som ser meget inspirerende ud ... må man se den ?
    min adress er info snabela girlscout punktum dk.
    håber at høre fra dig. Kh Rikke

    SvarSlet