søndag den 26. februar 2012

Pelargonier i trængsel

 
Ase-mase-mosle. Plantebord og jord ind i drivhuset, så man kan stå lunt i læ i morgenstunden og lave pelargoniestiklinger.










Et heldigt fund: syv små lerpotter for en tyver i genbrugsbutikken. :-)












Så er der stiklet. De gamle har fået ny jord og de nye små står lunt og godt i stuen.










Så var solen kommet højt på himlen, og jeg fik gjort terassen forårsklar, fjernet visne staudetoppe, revet blade sammen i krukkegården og flyttet krukkerne med tulipanløg ud på solsiden.
- og fandt så også en lille krokus.

Hvilken herlig søndag :-)

10 kommentarer:

  1. Ja en herlig søndag, og du har været rigtig flittig kan jeg se. Smuk krokus du fandt.

    SvarSlet
  2. Hvor har du været flittig - og hvor det lønner sig, når du nu har syv små pelargonier.
    VH Nina

    SvarSlet
  3. Jeg har også været ude og nyde det gode vejr, med at rydde op i drivhuset. Hold da op det virker ski bedre end en vitaminindsprøjtning, at gå ude når solen skinner og fuglene synger. Skønt, og hvor har vi ventet længe synes jeg.
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg synes også det har været en uendelig venten på foråret. Skønt at det lysner og spirer :-)

      Slet
  4. Hvov - er det nu man laver stiklinger af pelagonia? Det skal jeg nemlig også ha' gjort..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vist egentlig bedst om efteråret, men jeg har læst mig frem tl, at det også fint kan lade sig gøre nu. Så det er da et forsøg værd :-)

      Slet
  5. Hvor har du været flittig. Jeg er slet ikke begyndt endnu, men jeg skal hvis også snart i gang med at lave pelagonie stiklinger.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det så hyggeligt at ha' noget at pusle med når det er for koldt eller vådt i haven :-)

      Slet