søndag den 14. oktober 2012

Et kig indenfor i Aitos Have

Når det regner er det lidt surt at lægge tulipanløg. Det blev i stedet til en lille indendørs fotosession. Så velkommen til et kig indenfor i Aitos Have.

Masser af hvid maling, rengøringsvenligt gulv og en del ture på genbrugsstationen var nogle af ingredienserne der skulle bruges, da jeg overtog min kolonihave for et par år siden, og skulle gøre den til min egen.

Her er en lille kavalkade af før-og-efterbilleder. Ikke så mange, for jeg var så jublende glad da jeg overtog haven, at jeg helt glemte at tage før-billeder, men straks kastede mig ud i at sprøjtemale hele huset hvidt indvendigt og rydde vældigt ud i den noget overvældende møbelmasse.

 Huset som jeg så det første gang. Jeg har fjernet nogle træer - blandt andet tujaen her, som var ved at gå ud.

Huset hed Relax.
 Ved en lille ceromoni her i sommer blev huset omdøbt til Aitos Have (selvfølgelig :-)).

Jeg bestilte mit navneskilt i træ hos Gammelnok

Og jeg har anlagt et hvidt-lime-gult bed ved flisegangen op til huset.


 Alt indvendigt træværk stod umalet - så alle vægge og lofter er malet hvide. Forenden af væggen her, var et reolsystem som fyldte hele væggen.











stuen i dag - nu hvidmalet og uden reolsystem.















Huset er ca. 30 m2.   Køkken og stue er ud i et, men adskilt af en lille barvæg.
Her er til gengæld kommet lidt mere
krimskrams op. Men lidt hygge skal der
jo være.

      Spiseafdelingen før...


og efter...



Og til sidst lige et billede af de (måske) sidste georginer, og en Aito, der synes at foto-optagelser indendørs er meeeget kedelige.



17 kommentarer:

  1. Neiiii hvor jeg altså kommer til at længes efter kolonihave-hygge-indretning. Skønt sted du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Fordelen ved kolonihaven er, at man godt må være lidt kitchet og gå lidt over gevind. :-)

      Slet
  2. Det ser rigtig hyggelig ud :)

    Mvh Sandra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Jeg elsker også at være der ;-)

      Slet
  3. Skøn kolonihave stemning, flot make over ;o)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig flot ud Lone, det hjalp da noget med den hvide farve, når der ikke er mere plads, er det nok bedst med hvidt.

    SvarSlet
  5. Tak - ja det var som om hele stuen voksede, da den blev hvid. :-)

    SvarSlet
  6. Sikke en forskel på før og nu - det åbner godt nok op og rummet ser meget større ud. Så gør det ikke noget, at der kommer lidt nips ind - den hvide kan bære det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak. Ja der skal jo være lidt nips og sjov i en kolonihave ;-)

      Slet
  7. Gode billeder.
    Hvor har du dog fået det lavet hyggeligt.
    Smukke georginer. Sød hund.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja det er jo med at nyde de sidste georginer ;-)

      Slet
  8. Hvor ser det bare hyggeligt ud! Jeg står selv over for en instandsættelse af mit kolonihavehus, så jeg ladet mig gerne inspirere. Og jeg er helt enig med dig i at det er helt ok at gå lidt over gevind i en kolonihave.

    Det er vist første gang jeg besøger din blog. Du komme på min blogliste over kolonihaveblogs. Jeg glæder mig til at læse med fremover.

    SvarSlet
  9. Hej Lone
    Min far og jeg sidder og snakker om din fine have og alle de fine blomster du har etc. Nå, ja så ikke at forglemme din søde hund :-)
    Måske må din gamle moster og onkel en dag må komme ud og kigge?
    Kh. Jørgen & Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad Søren, Hej med jer :-). Jamen selvfølgelig, jeg har faktisk tænkt på, at det kunne være rigtig hyggeligt at få hvis ikke alle, så nogle af fynboerne på besøg. Og jeg ved jo hvor haveinteresseret du er Jørgen, så det kan være jeg ka' få nogle fif. Jeg synes vi skal findet på noget til foråret/sommer, hvor der trods alt stikker lidt mere op af jorden end nu. Hils alle omkring jer. Lone fra Aitos Have

      Slet